+359 89 33 77 410

Question markПрез последните 3 дни поне 7-8 различни клиенти ни зададоха въпроси от типа „Този сайт читав ли е? Мога ли да им се доверя? Вие бихте ли купили от тях?"


Сезонът на празничните покупки и намаления започва и съм сигурен, че през идните седмици и месеци много хора ще си задават същите въпроси. Както и много хора ще се „опарят". Затова ще споделя как аз и екипът на leron.bg взимаме решение ДА или НЕ относно покупката от непознат сайт с примамлива оферта. Нека направя едно уточнение. Това, че цените някъде са невероятно добри, не е един от критериите ми. Постоянно срещам оферти на 1/3 от стандартната цена на даден продукт, без да има нищо фалшиво в тях. Просто някой чисти непродадена стока или е решил да привлече внимание като намали драстично цената на няколко от многото артикули, които продава.


Сравняването на цените и покупката от европейски търговци може да ви спести много средства, особено в голямото предпразнично пазаруване.


Та, ето моите правила:


❶ Има ли опция за плащане с PayPal?


За PayPal съм говорил и друг път. Основното, което дава тази система, е сигурност. Ако плащам през тяхната система, но не си получа покупката, имам опция да направя претенция и да ми върнат парите. Следователно, те избират с кои търговци да работят и, ако сайтът е измамен, по-вероятно е да не предлага тяхната услуга.


Извод:
Ако има PayPal опция, дори и да не я ползвам По-скоро ДА
Ако няма Внимание!

 

Contacts (Контакти) и About (За нас)


Когато отварям непознат сайт, винаги преглеждам страницата му с контакти. Сериозните сайтове имат адреси, телефони, мейл, hot line и т.н. Ако в контактите има само една форма за съобщения  Внимание!!!


Освен това, преглеждам какво пише в страницата About. Всеки държащ на реномето си търговец използва това място, за да разкаже за себе си, за историята и предимствата си. Там често има данни за произхода на сайта, от колко години са на пазара, къде и кой ги е наградил или писал за тях и т.н. Повечето търговци гордо заявяват коя е фирмата-собственик на сайта. Ако не намирате подобна информация – най-вече информация за юридическото лице... Внимание!!!

 

 Стойност за доставка


Опитът ми ( а и логиката) показва, че сайтовете имат различна такса за доставка в зависимост от дестинацията. Нормално е да срещаме фиксирана стойност за доставка в рамките на една държава, понякога и за цяла Европа. За мен, обаче, е подозрително, ако мога да избера адрес, където и да е по света, и стойността на доставката да е еднаква. При подобна опция винаги ми светва червената лампичка – това обикновено са китайски сайтове, които предлагат ментета, или са направени, само за да събират данни от кредитни карти.

 

 Google и рейтинговите сайтове


Всички знаем, че Google знае всичко Често, при съмнения се допитвам до Google. Ако там няма информация или добри отзиви за даден сайт Внимание!
В подобни случаи могат да се използват и рейтингови сайтове като trustedshops.eu и trustpilot.com


Ако все пак станете жертва на измама или некоректно поведение, ето какво може да се направи:

 

- В случай на измама с вашата карта, можете да оспорите транзакцията пред банката. Тя ще направи разследване и с голяма вероятност ще ви върне парите.

 

- Ако сте поръчали продукти от търговец в някоя от големите платформи като eBay и Amazon, имате право да подадете оплакване в определения срок и сайтът ще се заеме със случая. Отделите им за обслужване на клиенти ще се погрижат вашият случай да бъде разрешен по най-добрия за вас начин. Може дори да ви предложат ваучер като компенсация за неприятното изживяване :)

 

- За PayPal вече казахме - иматe възможност да оспорите плащането и ви връщат парите при некоректно отношение от страна на продавача, но отново стриктно трябва да спазите срока за подаване на жалба.

 

- Ако сайтът е регистриран в държава от ЕС, може да се обърнете и към Българското представителство на Европейския потребителски център.

 

Надявам се, че споделеното по-горе ви е било полезно. Ако смятате, че може да е полезно и на други хора, пратете им линк към тази статия.