+359 89 33 77 410

office@leron.bg

LRN WebsiteВече десетки хиляди хора в България са наясно колко време и пари могат да бъдат спестени с онлайн покупки от сайтове от големите европейски държави. За тях е ясно, че само големият избор и достъпът до най-големите търговци, може да осигури максимална удовлетвореност от качеството и цената на направените покупки.
Често, обаче, покупката от чужди сайтове се асоциира с рискове като кражба на картови данни, грешни доставки, недоставяне на платени стоки и не на последно място – висока цена за доставка до България.


Ето 10 съвета как да намалите тези рискове до минимум. Те са резултат от нашия опит, натрупан в ежедневната ни дейност като посредник при онлайн покупки.

 

 

 

 

1. Използвайте сигурни сайтове и/или търговци.
Как да разберем кой колко е сигурен? Първо, нека да направим разграничение между сайтове и търговци. Някои сайтове продават собствени стоки; други представляват платформи, чрез които се предлагат продукти на външни търговци (Пример: ebay, amazon, etsy и .т.н)
При сайтовете има няколко варианта.
Има доста сертифициращи организации, които дават рейтинг на онлайн търговци от типа на trustedshops.eu, trustpilot.com и подобни. Сайтовете, които имат такъв сертификат, слагат свой знак на видно място на заглавната си страница, за да се вижда от всички. В повечето случаи, ако кликнете върху него, ще отворите страницата на сертификатора, където ще има и рейтинг на сайтовете.


Винаги разглеждайте общите условия за продажба, условията за доставка и връщане. Ако нещо ви се стори съмнително... Прескочете този сайт!
Потърсете рейтинги и мнения по форуми за избрания от вас сайт. Със сигурност не сте първият, който отваря тази страница. Все по-често потребителите споделят мнения и впечатления.
Потърсете името и адреса на фирмата, която стои зад сайта. Ако са посочени, значи не се „срамуват" и вероятността да ви излъжат е по-малка.
При търговците...
Определено ebay и amazon са страхотни платформи, които приютяват всякакви търговци, предлагащи почти всичко, за което можем да се сетим. Тук е важно да гледаме рейтинга на всеки търговец. Доверете се не на онзи с най-висок рейтинг, а на онзи, който има висок рейтинг от много ревюта.
Хубавото при такива платформи е, че те гарантират от името на търговците – ако се окаже, че някой ви е излъгал и можете да го докажете, платформата ви възстановява парите и после те санкционират търговеца.
Разбира се и тук важи правилото – четете всички условия преди да направите плащането.


2. Сравнявайте избрания продукт на различни места и следете за всички допълнителни условия
Съществуват доста варианти за търсене и сравнение на цени и характеристики на продукти. Най-известните са:
- Idealo.eu/.de/.co.uk/.it/.es – Много добре организиран сайт за сравнение. Показва ви доставчик, цена, разходи по доставка, рейтинг, дори движението на цената за последните 90 дни. Като допълнителна опция можете да заложите търсена от вас цена и сайтът ще ви уведоми с мейл ако бъде постигната.
- google.com/shopping е друга опция за търсене. То е ясно - Google търси и намира всичко.
Има много други сайтове за търсене и сравняване на продукти, които със сигурност са известни на Google. Трябва само да го попитате :)


3. Скрити такси
Често търговците имат допълнителни такси към цената, които не се виждат веднага. Не е зле да четете ситния шрифт :) Най-лесно е, когато си харесате нещо, да минете към процеса на покупка до момента преди самото плащане. Последната цена, преди да въведете номера на картата или паролата от платежната си система, е цената, която плащате.
Бъдете внимателни при покупки от сайтове извън EU. При доставка от тях е възможно да има допълнителни начисления на ДДС, мито и др. Ако купувате от ebay или amazon, обърнете внимание от къде се изпраща продукта, който купувате. Това е винаги посочено.


4. Сигурност при плащане
Ако все още не ползвате PayPal... Започнете веднага. Системата гарантира връщане на парите при доказана измама. Освен това, личните ви данни и данните от картата ви не отиват при продавача и той не би могъл, евентуално, да злоупотреби с тях. Със сигурност има и други подобни системи за разплащане и не е зле да ги проучите. Но докато това се случи, пробвайте PayPal.


5. Отстъпки
Голяма част от сайтовете предлагат еднократна отстъпка от първа покупка, ако се абонирате за бюлетина им. Направете го :) По всяко време след това можете да се отпишете, ако не ви е интересен. Предоставената отстъпка обикновено важи само при определена минимална стойност на покупка и за ограничено време. 


6. Директно до България или до адрес на посредник?
Въпрос, който няма еднозначен отговор. Ако сайтът доставя до България на разумна цена, действайте. Повечето сайтове, обаче, не го правят. Не че не доставят до България, а просто цената за това обезсмисля покупката. Затова съществуват посредници като leron.bg. Те ви предоставят адрес в страната на покупка, който посочвате като delivery address. По този начин, в зависимост от големината на поръчката ви, ще заплатите или ниска куриерска такса, или доставката ви ще бъде безплатна. После вашата пратка бива групирана с други подобни и бива доставена до България на много, много ниска цена. В случая на leron.bg и сроковете за доставка са много ниски – около седмица в зависимост от дестинацията. Сигурността на пратката ви зависи от посредника. Търсете партньори, които ви осигуряват постоянна информация за статуса на пратката ви!


7. Следете за малките трикове, които може да ви струват много!
Доста сайтове като Amazon ви предлага безплатна услуга (като Amazon Prime) за определен период от време. Когато си направите подобен абонамент, проверете за какъв период важи „безплатното" и си сложете напомняне при изтичането на този срок да помислите дали да се откажете или да продължите да я ползвате. В повечето случаи подобни промо услуги са за кратко и в последствие автоматично си прибират такса за всеки следващ период.


8. Ако трябва вие да организирате доставката...
Често покупките от частни лица в ebay са с цена, която не включва доставка и вие трябва да си организирате вземането от негов адрес. Не се притеснявайте да отворите сайтовете на местни куриери и да си направите заявка с адрес за взимане и доставка. Отново тук препоръката ни е да ползвате адрес за доставка на посредник като www.leron.bg, за да не хвърляте пари на вятъра. Що се отнася до сравнение на условията на куриерите, можете да ползвате www.parcel2go.com. Тук имате възможност както да сравните условията, така и да генерирате директна заявка към избрания куриер. За по-големи пратки разгледайте www.shiply.com

 

9. Връщане
Ако сте сгрешили при покупката или са ви изпратили грешен артикул...
Минималните срокове за връщане на покупка са 14 дни. Повечето сайтове предлагат връщане до 30 дни, а има някои, които дават и повече. Използвайки посредник като www.leron.bg, ще трябва, при необходимост от връщане, да си платите разходите от България до държавата на покупка и от там пратката ви да бъде предадена на куриера за безплатно връщане. Международния транспорт може да стане по пощата или да бъде организиран от посредника ви.
В много случаи препоръчваме на нашите клиенти да пробват да продадат сгрешената покупка в България. Често това е по-евтиното решение, а в някои случаи е дори на печалба. За целта има създадени доста facebook групи, а и сайтовете като OLX, Bazar, Alo също вършат добра работа.

 

10. И все пак ако се чувствате несигурни или не ви се занимава...
Ако ви е за първи път и се чувствате несигурни какво точно да направите – питайте! Посредниците като www.leron.bg с радост ще ви помогнат.
Но пък, ако въобще не ви се занимава, по някаква причина нямате или не искате да ползвате банкова карта, винаги можете да ползвате услугата „асистирано пазаруване" – харесвате си артикул и го изпращате на посредника да го купи вместо вас срещу малка комисионна.

 

За да получите достъп до нашите услуги, регистрирайте се ето тук. 

За да разгледате условията и цените ни, вижте тук .

Най-популярните онлайн магазини сме събрали за вас ето тук :